3e dag Washington - Reisverslag uit Washington, Verenigde Staten van Ineke Mol - WaarBenJij.nu 3e dag Washington - Reisverslag uit Washington, Verenigde Staten van Ineke Mol - WaarBenJij.nu

3e dag Washington

Door: InRoSoLi

Blijf op de hoogte en volg Ineke

01 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Washington

Vanmorgen lekker in de hotelkamer ontbeten. Rob is ontbijt gaan halen. Samen eerst nog een film gekeken en daarna op pad gegaan.
Voor we bij de metro waren, liepen we langs een markt waar alleen eigen verbouwde groenten en fruit verkocht werden.
We zijn met de metro naar the Capitol gegaan. Een prachtig enorm wit gebouw en omdat het vandaag zondag is was het er heel erg rustig. Dat is sowieso verschillend met New York. Het is hier veel rustiger. De straten zijn breed en de gebouwen laag.
Tegenover the Capitol is de bibliotheek, dit is de bibliotheek met het grootste aantal boeken ter wereld. Helaas konden we hier niet naar binnen. Het ging even regenen. Ik wilde eigenlijk wel sachuilen maar de rest niet. Achteraf was dit ook niet echt nodig.
Onderweg zien we regelmatig eekhoorntjes. Lieke heeft ze nog gevoerd, want zij had zonnebloemzaadjes bij zich. Dat vonden ze erg lekker. Mooie foto's van kunnen maken.
Toen ging het nog weer wat regenen. Nu waren we bij de Botanische tuinen en zijn daar naar binnen geweest. Ze hadden hier hele mooie bloemen en bomen, uit allerlei verschillende landen.
Toen het weer droog was, zijn we met de metro naar Arlingtron gegaan. Dit is de begraafplaats van de militairen. We zijn bij JF Kennedy geweest en bij zijn 2 broers. Ook bij de onbekende soldaat. Daar was net een wisseling van de wacht. Altijd leuk om die ceremonie te zien.
Toen terug met de metro. Voor we naar het hotel gingen zijn we bij een Italiaans restaurant gaan eten. Toch weer lang onderweg geweest en heel veel gelopen. We waren dan ook heel erg moe. Het was al tegen 9 uur, dus geen tijd meer om te zwemmen, helaas.