Weer naar huis - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ineke Mol - WaarBenJij.nu Weer naar huis - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ineke Mol - WaarBenJij.nu

Weer naar huis

Door: InRoSoLi

Blijf op de hoogte en volg Ineke

15 Augustus 2010 | Nederland, Amsterdam

Om 5 uur loopt de wekker af en dat is heel erg vroeg. De dag voor vertrek slaap je altijd wat onrustiger (tenminste ik wel). Iets later maken we ook Sophie en Lieke wakker. Zij hebben er duidelijk moeite mee. Gisteren hebben we samen de spullen klaar gelegd die ze vandaag aandoen. Maar nee, Sophie wil toch iets anders aan. Nou ben ik zeker zo ´s morgens niet op z´n best en al helemaal niet om 5 uur.
Maar goed samen een ander shirt uit de koffer gehaald. Alles was al ingepakt dus het is alleen nog de laatste spulletjes toevoegen.
Rob gaat de auto halen en Sophie, Lieke en ik brengen alle tassen naar voren. Onze kamerdeur piept nogal en gaat veel keren open en dicht. Er komt iemand slaapdronken naar buiten gelopen om te kijken. Ach waarschijnlijk heb ik hem vannacht thuis horen komen.
Precies volgens planning rijden we om 6 uur weg. We moeten nog even tanken want de auto moet met volle tank ingeleverd worden.
Iets voor half 7 zijn we bij het inleverpunt. Alles gaat voorspoedig en met een bus worden we naar het vliegveld gebracht. Dit keer zijn we mooi op tijd.
We checken meteen in. Zijn we al die zware koffers kwijt. Dan gaan we ook maar door de douane want we willen nog wat eten voor we vertrekken.
Onze vlucht gaat om 9.45 uur, precies op tijd. We landen 12.15 uur in Newark. Daar moeten we wachten tot half 6 voor de vervolg vlucht naar Amsterdam.
We eten er wat en doen wat spelletjes op de laptop. Internet hebben we er jammer genoeg niet en dat hadden we wel verwacht. We hadden gepland het dagboek nog even bij te werken.
Mooi op tijd kunnen we instappen en om half 6 vliegen we weg naar Amsterdam. Het is turbulent weer. Het hobbelt nogal onderweg. Dit zorgt er wel voor dat we ruim drie kwartier vroeger aankomen dan gepland. Onderweg hebben we allemaal een schermpje waarop we zelf het programma kunnen kiezen wat we willen zien. Ook kunnen we spelletjes gespeeld worden.
Het is wel raar, want voor ons is het ´s avonds, maar we moeten doen alsof het nacht is. Dit is niet gelukt. We hebben eigenlijk niet geslapen in het vliegtuig.
Om 6.15 uur landen we en iets na 7 uur staan we buiten met de koffers. We worden opgehaald door het hotel waar we onze auto geparkeerd hebben. Daar rijden we om half 9 weg. Onderweg moeten we een paar keer stoppen omdat onze ogen nu toch echt dichtvallen.
De hele dag is vreemd. Lieke heeft bijna de hele dag geslapen, ben benieuwd hoe dit vannacht gaat. OOk Sophie is uiteindelijk in slaap gevallen. Rob is net ook ruim een uur gaan slapen. Voor hem is het veel lastiger. Hij moet morgen weer gaan werken.
Tja de prachtige vakantie zit er op.

• 16 Augustus 2010 - 15:25

Myriam:

Welkom thuis!
    Wat hebben jullie weer veel gezien en meegemaakt. Wij hebben jullie reis van hieruit mee gevolgd.
    Leuk dat wij hebben mogen mee genieten!
    Tot gauw,
    groetjes,
    Myriam

• 17 Augustus 2010 - 11:56

Oma En Opa:

Gelukkig behouden thuisgekomen. WELKOM THUIS.
    De route helemaal gevolgd. Prachtig.