De Everglades - Reisverslag uit Naples, Verenigde Staten van Ineke Mol - WaarBenJij.nu De Everglades - Reisverslag uit Naples, Verenigde Staten van Ineke Mol - WaarBenJij.nu

De Everglades

Door: InRoSoLi

Blijf op de hoogte en volg Ineke

09 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Naples

Om 7 uur opgestaan. Beneden in het hotel een bagel gegeten. Precies om 8 uur werden we opgehaald. Met een auto werden we vervoerd naar Everglade City. Onderweg werd er van alles verteld over de Everglades. Een heel bijzonder gebied met zoet en zout water, de Mangroves (bomen die tegen zoet en zout water kunnen) en de alligators.
Onderweg steken we een riviertje over en daar zien we onze eerste alligator van de dag.
We hebben een boottocht gemaakt met een speciale boot, die je hier veel ziet. Over heel weinig water, soms maar 30 centimer diep) varen die boten door de Everglades. Een prachtig mooi gebied. Als we vertrekken komt er een peilikaan aanvliegen. De pelikaan landt op de vorkant van onze boot en blijft daar lekker zitten. Ruim tijd om een paar mooie foto's te maken.
We hebben onderweg ook een heleboel alligators gezien. Zelfs 2 die aan het vechten waren (territorium). De vrouwtjes hadden allerlei wonden in hun lijf na dit gevecht. Je zag de bijtwonden zitten.
We hebben ook verschillende wasbeertjes gezien. Heel leuk.
Na deze tocht zijn we nog naar iemand gereden die diverse krokodillen als huisdier heeft. Lieke heeft ze allebei vastgehouden. Een kleine van 4 jaar oud en een grotere van 9 jaar oud.
De grotere was best zwaar. Sophie vond dit wat minder en heeft alleen de kleinere vastgehouden.
Rond 1 uur waren we weer terug.
Van 2 tot 3 uur heeft het weer heel erg geregend (wat hier vrij gebruikelijk is). Wij wilden om 4 uur een boottocht maken, met de kans om dolfijnen te zien. Toch maar besloten wel te gaan, ondanks de regen. Het regent wel, maar het is absoluut niet koud.
Om 4 uur vertrekt de boot en het is weer helemaal droog. Langs huizen gevare waar je misselijk van wordt. Groot, groter, grootst.
Panden van 25 tot 100 miljoen dollar. De een nog groter dan de ander.
Onderweg betrok het weer. De kapitein gaf aan dat we niet de Golf van Mexico op zouden gaan. Jammer.
Op de terugweg kregen we echter toch gezelschap van een dolfijn. De dolfijn heeft een heel stuk met ons mee gezwommen. Heel erg leuk en heel erg bijzonder. Toch nog een dolfijn gezien.
Omdt ik maar een beperkt aantal foto's kan plaatsen, haal ik de poude foto's weg en voeg er nieuwe voor in de plaats.
We vertrekken morgen naar Key West. Kijken of we daar weer ergens kunnen internetten......
groetjes van ons allemaal.

• 10 Augustus 2010 - 19:49

Oma En Opa:

Gelukkig weer goede berichten. Kunnen weer gerust slapen. Een mooi huis en een slee van een auto, maar'....is dat wel van jullie ? Of zomaar een foto genomen..!? Hier alles wel aan boord m.u.v. het (regen)weer. Frans en Merijn zijn vertrokken naar Noorwegen. Marjolein en Inge vertrekken 17 augustus naar Griekenland. Geniet van de komende dagen.
    Liefs Oma en Opa.