Op weg naar Miami Beach - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Ineke Mol - WaarBenJij.nu Op weg naar Miami Beach - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Ineke Mol - WaarBenJij.nu

Op weg naar Miami Beach

Door: InRoSoLi

Blijf op de hoogte en volg Ineke

12 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Miami Beach

Vandaag moeten we helaas weer op pad. We gaan door naar Miami Beach.
Gisteren hebben we door het stadje gelopen en daar vandaan vertrokken de talloze bootjes naar snorkelplaatsen. Jammer dat we dat niet gedaan hadden. Maar ja je kunt niet alles.
Alle tassen weer inde auto geladen.
Voor we vertrekken gaan we eerst weer ontbijten bij het adres van gisteren. Ze kende ons nog en wist wat we wilden drinken. Voor Rob had ze zelfs het theezakje nog niet in het water gehangen (uniek). Dat had Rob gisteren gevraagd anders wordt de thee zo sterk.
Na het ontbijt rijden we nog Key West in.We wilden nog naar de meest Zuidelijke punt van Amerika. Vanaf dat punt is het nog maar 70 mijl naar Cuba. Dat was ook te merken want Key West doet helemaal niet Amerikaans aan. Het is veel meer een Caribisch eiland. De gekleurde huizen, de straten, het leven op straat. Heel kleurrijk allemaal. Dat zien we ook goed als we er nog eens doorheen rijden.
Van de eigenaresse van het restaurant hadden we doorgekregen dat we op weg naar Miami moesten gaan snorkelen bij Bahia Honda. Dat ligt een key (= eiland) verder.
We vertrekken rond half 12 uit Key West. Zodra we de 7 mijlbrug passeren komen we aan bij Bahia Honda National Park. Hier kunnen Sophie en Lieke heerlijk snorkelen in het ondiepe en mooie blauwgroene water (zonder zeewier). Ze zien er volop vissen. Zelfs een hele school vissen zwemt langs.
Tegen 3 uur vertrekken we, want we moeten nog zeker 3 uur rijden.
De weg naar Miami gaat weer over dezelfde slaapverwekkende weg over de Keys. Slaapverwekkend omdat je er niet echt door kunt rijden, de felle zon, de recht weg....
Tegen 6 uur komen we bij Miami aan. Dit is weer heel anders dan we de afgelopen dagen gewend zijn. Drukke wegen, veel auto's (10-baansweg is niks hier). We kopmen zelfs nog in een file terecht. Tegen half 7 bereiken we ons hotel. Het Colony-hotel op Ocean Avenue. Het hotel prijkt op alle kaarten, posters of afbeeldingen van Miami. Het is een hotel in art decostijl. Het hele gebied hier is in art decostijl gebouwd en een lust voor het oog.
Parkeren voor het hotel is onmogelijk. Wat een drukte. We kunnen onze tassen uit de auto halen en dan moet de auto weg gezet worden.
Als we alle koffers op de kamer geplaatst hebben gaan we Miami nog even verkennen. Eerst natuurlijk naar het beroemde strand.
Ook Ocean Avenue is een lust voor het oog. Zeker nu het wat donkerder wordt en de verlichting van de hotels aangaat.
Honger hebben we niet, maar we nemen plaats op een van de vele terrassen. We mogen niet binnen op een teraas omdat er alcohol geschonken wordt en Sophie en Lieke er bij zijn. We gaan wat drinken bij Clevelander. Een band zorgt voor live muziek. Erg gezellig. Iedereen op het terras zit aan enorme cocktails, het is happy hour.