Op weg naar San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Ineke Mol - WaarBenJij.nu Op weg naar San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Ineke Mol - WaarBenJij.nu

Op weg naar San Francisco

Door: Ineke

Blijf op de hoogte en volg Ineke

10 Augustus 2016 | Verenigde Staten, San Francisco

We pakken onze koffer weer in en vertrekken voor onze een na laatste stop, San Francisco.
Het is een reis van 337 km, ongeveer 4 uur rijden. Niet zo'n spectaculaire route. Eerst nog wel door de bergen en langs wat leuke kleine plaatsjes. Toch iedere keer alsof je tig jaar terug in de tijd gaat. Hoe de huizen er uit zien of de winkels, zo anders dan wat wij gewend zijn.
Al snel als we de bergen uit zijn wordt het drukker op de weg. Je merkt dat je richting de "grote" stad rijdt en in een drukkere omgeving terecht komt. Vlak voor SF wordt het heel erg druk. De garmin doet zijn werk goed. Als we nog maar een paar mojl moeten rijden rijden we over een enorme brug SF binnen. We zien Alcatraz en de Golden Gatebrug liggen in de zon. Zo bijzonder. Vanuit de auto geprobeerd een paar foto's te maken. Vrij snel ons hotel bereikt. Tegen drie uur zijn we er. Ons hotel is een straat voor Fisherman's Warf. We checken in, regelen een plaats voor de auto (kost een vermogen) en zetten de koffers in het hotel.
We voelen al meteen dat het hier een stuk koeler, zeg maar gerust kouder is. We kleden ons dus om. Korte broeken worden vervangen door lange rok, of lange(re) broek. Vest en trui mee en we gaan de stad in.
Eerst naar pier 39, de bekende pier. Kijken of er nog zeeleeuwen liggen en ja hoor, minder dan dat we destijds gezien hebben, maar ze liggen er nog. In de maanden juni tot en met augustus zijn veel zeeleeuwen weg en komen dan met jonge zeeleeuwen weer terug. Maar gelukkig liggen er nog. Ook pelikanen en grote albatrossen vliegen af en aan.
We lopen verder en op de pier is een optreden van een acrobaat uit Engeland. We blijven de voorstelling afkijken. Zo humoristisch en goed, we hebben genoten.
Het wordt wat later en de wind neemt toe. Het wordt nog kouder. Inmiddels hebben we ook weer echt trek gekregen. Hebben alleen nog maar ontbeten. Er zijn zat restaurants maar allemaal met vis of met name krab en Sophie houdt daar niet zo van. We hadden in het begin een leuk restaurantje gezien en daar zijn we naar toe gegaan. Hier lekker gegeten. We waren blij dat we even binnen zaten. Hoewel ze wel vroegen of we binnen of buiten wilden zitten. Zelfs binnen hebben we nog gevraagd of we ergens anders konden zitten omdat we het er zo koud vonden.
Na het eten nog wat gewinkeld. Morgen gaan we naar Alcatraz, de avondtour. Aangezien we dan met de boot gaan, in de avond zal het dan ook wel fris zijn. Ik koop alvast een lekkere dikke sweater (en heeeeeeeeeeeel veel andere mensen met mij). Het is in,ideels al na negenen en we zijn best moe en hebben het flink koud. Het is nogmaar iets van 12 graden. Gisteren was het nog 32.
We kopen een lekker flesje rode wijn en gaan terug naar ons hotel. Nog even OS kijken met een glaasje wijn. Niks mis mee.