Yosemite National Park - Reisverslag uit Yosemite Village, Verenigde Staten van Ineke Mol - WaarBenJij.nu Yosemite National Park - Reisverslag uit Yosemite Village, Verenigde Staten van Ineke Mol - WaarBenJij.nu

Yosemite National Park

Door: Ineke

Blijf op de hoogte en volg Ineke

09 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Yosemite Village

Vandaag hebben we nog een dag in Yosemite. We ontbijten eerst en vertrekken dan met de auto naar Yosemite Village. Een heel ander gedeelte van het park waar we nog niet geweest zijn. Gisteren veel bergen en prachtige meren gezien vandaag gaan we voor de bergen en watervallen.
We rijden het park in en komen er achter dat we niet alleen zijn. Alles is eenrichtingsweg dus iedereen gaat dezelfde kant op, dat scheelt. Maar wat een hoop mensen, niet normaal. En wat ook is heel veel, echt heel veel Chinezen. We stopten op een punt waar we een prachtig uitzicht op de berg hadden met er voor een mooi veld bloemen. Rondom ons heen alleen maar, echt alleen maar Chinezen. Je vergeet af en toe gewoon in welk land je bent.
We rijden weer verder en willen onze auto parkeren zodat we met de bus verder kunnen. Absoluut geen parkeerplaats te krijgen. Overal waar je kijkt staan auto's geparkeerd. Uiteindelijk vinden we toch ergens een plaatsje en gaan van daaruit verder met de bus.
De bedoeling was eigenlijk om een rafttocht te maken of met een kayak op pad te gaan. Vanwegen de enorme droogte was er echter te weinig water en was dit niet mogelijk.
Dan maar naar water kijken. We gaan eerst naar een waterval kijken die we vanaf beneden kunnen zien. Mooi gezicht maar in het voorjaar als de sneeuw smelt is het nog een mooier gezicht. Dan valt er nog meer wat er naar beneden. Met de bus gaan we naar een ander punt. Nu moeten we een berg op lopen, die heel steil omhoog gaat. Daar is een nog veel grotere waterval te bezichtigen. Sophie en ik halen het einde niet. Ik krijg pijn in mijn voet en kan niet lekker meer lopen. Lieke en Rob gaan wel helemaal naar de waterval. Daar valt het water met enorme kracht naar beneden en als je staat te kijken voel je de waternevel. Niet verkeerd want het is bloedheet.
We lopen terug naar bneden. Tussen de rotsen zien we waterstroompjes en in de verte prachtige bergen. Geen straf dus. Daarbij is naar beneden sowieso niet zo erg als onhoog lopen.
Als we weer terug beneden zijn willen we met de bus verder, maar met ons nog heel veel mensen. Er staat dus een flinke rij en als er een bus aankomt kunnen er maar weinig mensen in. We lopen door naar een eerdere halte en hopen daar meer kans te hebben in te stappen. Als de bus komt kunnen we er makkelijk in maar de chauffeur zegt dat de bus maar een paar haltes rijdt en dan niet verder gaat. Ik geloof er niets van en we stappen in. Kan niet zo goed meer lopen dus moet wel.
Dan komen we weer bij de halte waar we net stonden. Er kunnen maar weer een paar mensen in en wij hebben mooi al een plaatsje. Uiteindelijk rijdt de bus gewoon haar het eindpunt (zie je wel) en stappen we vlak bij onze auto uit. Inmiddels staan alle wegen helemaal vol met auto's. Niemand kan voor- of achteruit. We hebben onze auto op een goed punt geparkeerd want als we in de rij terecht komen hoeven we maar 1 straat over te steken en dan rijden we vrij eenvoudig het park uit.
Bij het hotel gaan Lieke en ik nog even naar het zwembad. We hebben ook trek dus halen we een pizza in het restaurant van het hotel.
's Avonds weer even Olympische Spelen kijken, we moeten wel up-tp-date blijven. We zien alles van de Amerikanen. Met name zwemmen en turnen op dit moment. Die doen het goed.

• 12 Augustus 2016 - 17:43

Els:

Geweldige reis, als ik het zo lees.
    Goed om ook de olympische spelen te volgen.
    Wat betreft de Nederlanders, je mist niet zo veel...☺