Yosemite National Park - Reisverslag uit El Portal, Verenigde Staten van Ineke Mol - WaarBenJij.nu Yosemite National Park - Reisverslag uit El Portal, Verenigde Staten van Ineke Mol - WaarBenJij.nu

Yosemite National Park

Door: Ineke

Blijf op de hoogte en volg Ineke

08 Augustus 2016 | Verenigde Staten, El Portal

We verlaten Mammoth Lakes weer. Zo in de ochtend is er volop bedrijvigheid. Veel mensen die een tocht op de fiets gaan maken de bergen in.
Wij rijden weer verder naar El Portal. Het is maar een tocht van 157 km waarbij we de laatste 50 mijl door Yosemite National Park rijden.
Mammoth Lakes ligt al in de bergen en we rijden langs een aantal meren die hoog in de bergen liggen. Het is een adembenemend mooie tocht. Zo bijzonder. Als we bij het tweede meer wegrijden worden we door iemand geattendeerd dat er iets loopt en weet je wat er loopt...... Een echte beer. Vlak voor onze auto dus. We stoppen natuurlijk meteen een en maken mooie foto's en Lieke een filmpje. We rijden twee meter verder en dan zien we de beer verder lopen het bos in. Dit was wel een heel bijzondere belevenis kan ik je vertellen.
We rijden weer verder en hopen natuurlijk nog een beer te ontdekken maar dat gebeurt jammer genoeg niet. Wel zien we echt heel veel herten. Iedere keer weer leuk.
We rijden langs nogal wat meren die er heel erg ongerept bij liggen. Als we uitstappen voelen we dat het er echt veel frisser is dan wat we de afgelopen weken gewend zijn. Koud briesje.
Dan naderen we de ingang van Yosemite, er staat een redelijke file. Is maar 1 baan het park in. Aan ons wordt gevraagd of we al een kaart hebben en omdat we die hebben mogen we over de linker baan het park in. Scheelt heel wat tijd.
Ook hier is het natuurlijk genieten van al het moois waar we langs rijden. Vele bergen, rotsen en meertjes.
Onderweg lekker gepicknickt. We hebben vers fruit, broof, yoghurt en worteltjes. Al het afval moet weggegooid worden in beervriendelijke afvalbakken. Daar zijn ze hier allemaal erg alert op.
Na het eten rijden we weer verder. Het is zo mooi om hier rond te rijden. De afstand is niet ver maar we doen er lang over. Stoppen vaak om de mooie uitzichten te kunnen bewonderen. Bergen, kale, van rots, met bomen, met een meer, zonder een meer.....
Het is echt genieten.
Na 6 uur rijden we het park uit en dan is het nog een paar mijl naar ons volgende hotel. Hier komen we rond half 7 aan. We hebben een hele bijzondere kamer. Beneden is een slaapvertrek, met keukentje en badkamer en dan hebben we ook nog een open bovenverdieping. Daar kom je met een wenteltrap en daar slapen Sophie en Lieke.
Boven de bedden hangt een "fan" en we hebben airco. Bij allebei de bedden hangt een tv. Allemaal super. Maar weet je wat ze hier niet hebben? Hier in het ontwikkelde Amerika?
Internet.......
Tjongejonge in deze moderne tijd....
We gaan in het restaurant van het hotel eten (veel meer is er hier in de wijde omgeving ook niet). We hebben weer lekker gegeten en de rest heeft zelfs een dessert op, cheesecake. Smullen.
Na het eten nog Olympische Spelen gekeken en op tijd naar bed. Vandaag veel gelopen en gezien dus we zijn er moe van.

• 10 Augustus 2016 - 09:21

Opa Mol:

Iedere keer weer geniet ik van je verslag en reis zo mee met jullie.

• 11 Augustus 2016 - 16:52

Robert En Linette:

Hallo vakantiegangers, wat een afwisseling in reisverhalen. Er is daar voldoende te zien. Hier in ons kikkerlandje was het vannacht 4 graden en overdag 16-17 graden, maar yippie, in het weekend regelmatig zon en 21 graden brrr, het is echt koud. Geniet ervan!