Op weg naar Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Ineke Mol - WaarBenJij.nu Op weg naar Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Ineke Mol - WaarBenJij.nu

Op weg naar Las Vegas

Door: Ineke

Blijf op de hoogte en volg Ineke

04 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Las Vegas

Jammer we gaan al weer verder. Hier had ik gerust nog wat willen blijven. Prachtige omgeving en een heerlijk hotel, zeker ook door het eigen balkon wat we hebben.
We staan rustig op, ontbijten en pakken de koffers weer in. Alles in de auto en rond elf uur vertrekken we. Waarschijnlijk heb ik gisteren mijn sandalen laten staan in Bryce. Jammer want het waren hele fijne schoenen. Dat is al paar twee die ik niet meer aan kan.

En weer zie ik dat de helft van mijn verslag niet doorgekomen is. Maar weer even aanvullen dus.
We vertrekken rond 11 uur. Het is een scenic route en inderdaad is het weer een mooie weg die we afleggen. Vandaag is het 261 km naar Las Vegas.
We stoppen onderweg een paar keer bij een fruitstalletje wat langs de kant van de weg staat. Er liggen meloenen en perziken. De meloenen zijn zo groot daar kunnen wij niet veel mee met onze kleine messen. De perziken zien er wat gebutst uit, liever niet dus.
Na 1,5 uur komne we bij Het plaatsje Hurricane waar ze buiten een aantal huizen zelfs een supermarkt hadden. Hier hebben we weer flink boodschappen gedaan. Brood, beleg, chips, water, cola en veel fruit. Op voor het laatste gedeelte van de reis.
Rond kwart over1 komen we aan in Las Vegas. Nee we hebben niet te hard gereden, je mag hier vaak maar 100 km per uur rijden. Nee het is hier weer een andere tijdzone, dus een uur terug in de tijd. We rijden over de "strip" naar ons hotel toe. In Amerika is alles groot, groter grootst, maar in Las Vegas is dit nog veel meer het geval. Ons hotel, New York New York, is zo groot, niet normaal. Half New York is nagebouwd. We zien Chrysler building, vele straatjes, statue of liberty en om het hotel heen een heuse achtbaan. Je moet voor de gein maar eens googelen.
Wij verblijven op de 20e verdieping en zitten aan de achterkant. We kijken uit op het zwembad en een gedeelte van de achtbaan. Alle koffers in de kamer gezet en daarna op pad, Las Vegas in.
Waar nu ons hotel staat was 20 jaar geleden helemaal niets. Woestijn. Hier lopen heel veel mensen op straat met drank, veel zatte mensen dus en veel zwervers. Heel ander publiek van wat we de afgelopen dagen gewend waren.
We gaan een winkelcentrum in, wat achteraf groter is dan de hele binnenstad van Tilburg. Dan heb je dus één ingang gehad in de enorme straat. Bij de enorme hotels veel shows voor de deur, wat zeker in de avond als het donker is het bezoeken waard is.
Lieke scoort een mooie lippenstift bij Mac en ook wordt Vicroria's secret weer bezocht. Hier zijn we in Londen ook geweest en dit vonden we een erg leuke winkel.
Nog wat verder rondgelopen en dit alles dus binnen, overdekt. Je hebt het idee in een maanverlichte winkelstraat te lopen. Toen we weer buiten kwamen was het nog volop dag. Weer even wennen aan het licht en de warmte. Binnen staat de airco erg hoog aan en is het dus best koud.
Het is nu iets na 6 uur (voor ons dus 7) en we hebben best trek. Op zoek naar een (fatsoenlijk) restaurant. We vinden er een maar daar was het zo koud, daar wilden we niet zitten. Verder dus maar. We zijn uiteindelijk terug naar het hotel gelopen en hebben daar in een van de vele winkeltjes en restaurantjes in het hotel een enorm grote pizza gekocht en lekker op de kamer (airco uit) opgegeten.
We waren best heel erg moe van al dat slenteren. We hadden ook niet veel puf meer om de stad nog in te gaan. Lekker in het hotel gebleven.
Rob is nog wel op pad geweest en heeft Las Vegas by night al gezien. Wij doen dat morgen.

• 05 Augustus 2016 - 23:29

Emmy:

Dat wordt een gokje wagen een Vegas, Ineke. Kun je nieuwe sandalen verdienen

• 06 Augustus 2016 - 01:25

Rob:

Ze hebben er in ieder geval genoeg winkels!
    Bijna naast ieder groot hotel een mall met meer winkels dan de hele Tilburgse binnenstad biedt.

• 06 Augustus 2016 - 09:04

Lies:

Maar dan nog dat ene paar vinden dat leuk is en lekker loopt. Maar ach shoppen geen straf toch.