Diamond Head - Reisverslag uit Honolulu, Verenigde Staten van Ineke Mol - WaarBenJij.nu Diamond Head - Reisverslag uit Honolulu, Verenigde Staten van Ineke Mol - WaarBenJij.nu

Diamond Head

Door: Ineke

Blijf op de hoogte en volg Ineke

15 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Honolulu

Vandaag gaan we de Diamond Head bezoeken en beklimmen. We staan op tijd op zodat het niet te warm is en we willen uiterlijk half 9 vertrekken.
Rob en ik gaan om kwart voor 8 ontbijten. We zitten aan tafel met wat mensen uit Nieuw Zeeland. Gezellig gekletst. Zij komen uit de buurt van Hamilton. Daar woont nog een zus van mijn moeder.
Tegen half 9 komen Sophie en Lieke eten. Uiteindelijk vertrekken we toch iets later dan gepland, om kwart over 9.
Petjes en water gaan mee. Het is een wandeling van ruim een uur naar Diamond Head. We lopen met behulp van Google maps langs het kanaal wat achter ons hotel ligt en via diverse straatjes naar de berg. Regelmatig mooie uitzichten, maar we zien hier ook de zwervers van Hawaii lopen/wonen.
De berg zien we altijd liggen waar we ook zijn in Waikiki. Deze waakt over de stad Honolulu. Diamond Head is een krater van een oude niet meer werkende vulkaan en ligt aan de rand van de stad bij zee.
We komen bij de ingang van de krater, een tunnel door de wand van de krater. Hier zijn wat parkeerplaatsen en mensen worden er met busjes afgezet. De kraterwand/berg is te beklimmen en dat gaan we natuurlijk nog doen. Er loopt een goed begaanbaar wandelpad naar de andere kant van de krater en daar begint de klim over een pad vol kleine/grote keien, heel onregelmatig. Het gaat ook hier weer redelijk omhoog, maar is goed te doen. We komen een paar keer bij een uitzichtpunt, waar we al een mooi weids zicht hebben. Regelmatig even stoppen en wat drinken. Dan komen we bij een trap die beklommen moet worden en nog een, we gaan door een tunnel en dan een hele lange steile trap om uiteindelijk helemaal bovenaan te komen.
Hier hebben we inderdaad een prachtig zicht over de zee, Waikiki en Honolulu en de andere kant van het eiland. Niet voor niets geklommen dus. We genieten van het uitzicht en maken de nodige foto's. Dan gaan we weer naar beneden langs bijna dezelfde weg. Gaat toch een stuk makkelijker dan omhoop lopen.
Als we beneden aankomen even zitten. We kopen een shaved ice en genieten van het koude. We zitten op een bankje tegen hoger gras aan en daar komen telkens een paar marters kijken. Grappig om te zien.
Dan is het weer tijd om terug naar het hotel te gaan. We moeten dus weer verder. Inmiddels is het al ver na twaalf uur en dus goed warm. Vandaag, heel fijn, voor het eerst een strak blauwe lucht. Nu hadden we af en toe wel wat schaduw kunnen gebruiken. Ook onderweg weer af en toe even rusten. Uiteindelijk is het al twee uur geweest voor we rhuis zijn. We hebben de nodige kilometers gemaakt vandaag.
We eten een boterham en Rond half 4 zijn we allemaal nog naar het strand gegaan. Even relaxen dus.
's Avonds hebben we lekker gegeten in een burgerrestaurant waar ze de meest bijzondere, lekker gevulde burgers maakten. Daarna nog wat gewinkeld en rondgekeken. Winkels zijn hier altijd tot laat open. Maar het is meer etalages kijken tot nu. Alle grote merken zitten hier.
Rond 11 uur waren we weer terug in het hotel.

• 17 Augustus 2016 - 19:59

Opa Mol:

De conditie van allen zal er flink op vooruit zijn gegaan, gelezen de lange bergop en bergaf wandelingen. Prima.