Waikiki Beach - Reisverslag uit Honolulu, Verenigde Staten van Ineke Mol - WaarBenJij.nu Waikiki Beach - Reisverslag uit Honolulu, Verenigde Staten van Ineke Mol - WaarBenJij.nu

Waikiki Beach

Door: Ineke

Blijf op de hoogte en volg Ineke

14 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Honolulu

rob isal heel erg vroeg wakker. Door het tijdverschil van 3 uur wat nog in ons systeem zit. Dat wordt wat als we straks weer thuis zijn ben ik bang.
Omdat hij toch wakker is en het. Zondag is, zijn loopdag, trekt hij zijn loopschoenen en hardloopkleding aan en gaat op pad. Het is dan ongeveer 6 uur en ook nog niet zo warm. Prima dus.
Terwijl hij aan het lopen is komt hij terecht in een wedstrijd. Lijkt wel een marathon, want het ging niet hard. Hij kon ze makkelijk bijhouden, sterker nog hij heeft er wel ruim 100 ingehaald. Ook fijn dat er regelmatig waterposten staan. Die zijn er andrs niet tijdens de loop op zondag in het bos in Goirle. Rob heeft zo zeker 10 km met de groep meegelopen.
Het was ook een mooie route, rondom Diamond Head, een oude vulkaan op het eiland.. Uiteindelijk rent Rob toch een goede 14 km. Prima voorbereiding voor de Tioburg Ten Miles over 2 weken.
Toen hij thuiskwam is hij meteen gaan ontbijten. Wij waren nog niet zo ver. Het was ook nog wel erg vroeg, half 8 of zo.
Wij zijn om half 9 gaan eten. Het eten is maar zo, zo. Niet veel soeps. Meer Chinees eigenlijk. Wordt ook door Chinezen bereidt. Maar goed een getoaste boterham en een pancake en wat thee is prima.
Na het eten even terug naar de kamer en omkleden voor het strand. Rob gaat niet mee, te warm. Sophie en Lieke zijn ook nog bezig dus ik oak de tas en ga lekker alleen naar het strand. Er hangt nogal wat bewolking achter het strand in de bergen en dat geeft regelmatig wat verkoeling. Ook het briesje is pretig. Er valt ook een hele, hele lichte regen. Lijkt meer een soort waterdamp en de zon schijnt volop. Lekker verkoelend hoor.
Rond 11 uur komt Lieke ook. We gaan het water in om wat verkoeling te zoeken. Heerlijk dobberen op de golven en naar de surfers kijken.
In de middag, rond een uur of 1 gaan we terug naar het hotel. In de supermarkt halen we iets te eten. Dat doen we op de kamer. Even uit de zon.
'S middags om iets na drie uur gaan Lieke en ik weer naar het strand. Onderweg kopen we nog een grote fles water. Iets later komt Sophie ook en Lieke en Sophie gaan het water in. Ik pas op de spullen, kijk wat rond en af en toe dommel ik wat.
Als de dames uit het water komen, staat de zon al een stuk lager. De zon gaat hier al om 7 uur onder. Iets na 6 uur lopen we terugnaar het hotel.
We douchen allemaal en gaan in de avond, het is dan al 8 uur, de "stad" in. Niet ver van ons hotel af is een enorme winkelstraat, met de meest mooie, grote winkels. Geen straf om daar rond te lopen dus.
We zijn op weg naar een Japans restaurant, de beste van Honolulu, want heeft in 2015 een prijs gewonnen. Als we er aankomen moeten we ongeveer 40 minuten wachten. Geen probleem gaan we nog even winkelen.
Om 9 uur zijn we terug en al vrij snel nemen we plaats aan de tepanyaki, samen met een ander, Japans, gezin.
We hebben er heerlijk gegeten. De kok praatte volop en had er veel zin in. Na het eten waren er nog wel wat winkels open, maar het was richting sluitingstijd (11 uur). Morgen maar weer eens gaan kijken dan.

• 16 Augustus 2016 - 09:32

Robert En Linette:

Hallo Rob en Ineke,
    Waikiki is dus als in het spel Hotel. Fijn dat jullie het rustgedeelte bereikt hebben. Geniet ervan. Robert is blij dat er ook in de vakantie aan de loopgroep gedacht wordt, that''s the spirite. De koffieronde is ook goed gegaan. Krijgt meteen ideeen over een marathon in Hawaii. De temperatuur is hier inmiddels ook wat beter, nog een dagje dit weer en we gaan geloven dat het zomer is.