Naar Mammoth Lakes - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van Ineke Mol - WaarBenJij.nu Naar Mammoth Lakes - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van Ineke Mol - WaarBenJij.nu

Naar Mammoth Lakes

Door: Ineke

Blijf op de hoogte en volg Ineke

07 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Mammoth Lakes

Naar Mammoth Lakes
Het is weer tijd om verder te gaan. Een paar dagen grote stad was prima maar ik heb in ieder geval weer wel zin om juist weg te gaan uit die drukte.
We rijden vandaag naar Mammoth Lakes. Dit is een wintersportgebied en ligt dus in de bergen. Het zal een temperatuurverschil zijn van zeker twintig graden. We vertrekken om 11 uur uit Las Vegas. Dit gaat heel voorspoedig. De garmin (onze tomtom) doet het goed en leidt ons zo over alle snelwegen in deze stad naar de snelweg.
We rijden niet door Death Valley. Het is daar deze tijd van het jaar, en dit jaar in het bijzonder, zo extreem warm. Het bereikt temperaturen van tegen of soms over de 50 graden. Daar hebben we geen behoefte aan.
We rijden langs DeathValley, ook warm want dat isnatuurlijk ook woestijngebied maar lang niet zó warm.
Het is een lange rechte weg. Tussenstop niet mogelijk. Was dus voor Rob een zware rit. Duurde eigenlijk ook langer dan gedacht. We hebben een heel stuk door de bergen gereden, waarbij je sowieso niet door kon rijden vanwege de vele slingerwegen.
We zijn door 1 gehucht gereden waar met name trailers stonden en waar toch mensen woonden. Zo ver van alles vandaan. Echt in de middle of nowhere.
Tijdens de rit zagen we een bord die aangaf de airco uit te zetten om problemen met de auto te voorkomen. Dit hebben we even gedaan, maar het werd zo warm. Voor de auto was het ook niet nodig.
Rond 4 uur waren we in een plaatsje waar wel mensen woonden en waar wat te krijgen viel. Hier zijn we gestopt om even de benen te strekken en om wat te eten. Als we uitstappen voelen we hoe warm het is. In de auto met de airco merk je daar niet veel van (gelukkig).
We vullen onze buik en rijden hierna weer verder. Het is niet zo heel ver meer, nog 50 mijl.
Hoewel de bergen inrijden merken we er niet veel van, een lange rechte weg eigenlijk. Vlak voor het einde komen we in het stadje Mammoth Lakes waar we tanken. Morgen rijden we verder de bergen in en zal er wel geen tankstation komen.
Bij het uitstappen voelen we dat het enorm veel frisser is. De zon schijnt volop, het is helemaal blauw, maar qua temperatuur is het maar 18 graden. Groot verschil dus met Las Vegas.
We rijden verder naar ons hotel. Dat ligt echt in wintersportgebied, langs vele kabelbanen en in de bergen. Heel mooi.
Hotel Mammoth Mountains. We moeten de hele auto uitladen want er mag geen water en zeker geen eten in de auto blijven liggen. Het is zwarte berengebied, vandaar. Overigens zijn deze beren lang zo gevaarlijk niet als de grizzlyberen in bijv. Yellowstone park. Maar wel oppassen dus.
Buurt wat verkend en de dames zijn nog gaan fitnessen. Natuurlijk nog even Olympische Spelen gekeken. Verder waren we toch wel heel erg moe van de rit.