Zion Nationaal park in Springdale - Reisverslag uit Springdale, Verenigde Staten van Ineke Mol - WaarBenJij.nu Zion Nationaal park in Springdale - Reisverslag uit Springdale, Verenigde Staten van Ineke Mol - WaarBenJij.nu

Zion Nationaal park in Springdale

Blijf op de hoogte en volg Ineke

03 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Springdale

Vanmorgen rustig opgestaan. Sophie had weer flink liggen hoesten en weinig geslapen. We hoeven vandaag niet zo ver dus geen probleem. Op de kamer gegeten en gedronken en de koffers ingepakt. Rond kwart over 10 vertrekken we naar ons volgende adres in Springdale, hotel Majestic View.
Zoals gezegd eem korte route, slechts 138 km en een hele mooie route. De laatste kilometers zijn door Zion. Immens hoge bergen en weer zo anders dan de afgelopen dagen, heel bijzonder.we komen iets na twaalven bij het hotel aan maar kunnen pas vanaf drie uur in de kamer. We krijgen handdoeken en besluiten eerst lekker in de schaduw te picknicken en daarna kleden we ons om en gaan naar het zwembad. Het is nu veel te warm om door Zion te gaan lopen. Liever om een uur of vier weer.we liggen lekker in de schaduw en het water van het zwembad is ook lekker, dat vind ik zelfs.
Om drie checkt Rob in en zet de koffers in onze kamer. Daarna wil hij toch naar Zion gaan. Wij vinden het eigenlijk wel lekker zo relaxed bij het zwembad. Zeker ook omdat er 80% kans op regen/onweer is. Rob gaat alleen en kan met de shuttelbus het park in. Kwart over vier wordt het in de verte (rechts van ons) heel erg donker, bliksem em donder. Het komt niet echt dichtbij, gaat eigenlijk weer weg. Ik ga terug naar de kamer en even rustig op het balkon zitten wat we dit keer hebben. Het hotel heet Majestic view en dat uitzicht hebben we ook. Prachtig.
Dan kijk ik naar links en zie dat het daar helemaal donker, grijs is. De bergen van Zion zijn niet meer te zien zo donker. Het begint even later te regenen met hele grote druppels en nog harder te regenen. Oei Rob zal wel goed nat worden zo.
Even later (half zes) krijgen Sophie en Lieke een alert op hun mobiel dat er overstromingsgevaar is in Zion. We maken ons inmiddels toch wel grote zorgen over Rob. Hij loopt daar ergens rond. Waar zou hij zijn?
We kunnen niets anders doen dan wachten. Rob heeft geen mobiel bij zich. Hier waren Sophie en Lieke boos over, wij meten toch ook altijd bereikbaar zijn als we weg gaan....
Ondertussen is de regen inmiddels gestopt.
Eindelijk tegen 7 uur stapt Rob binnen. Was wel nat geworden natuurlijk. Had in ieder geval in Zion niet echt overdreven veel regen gehad. Er was een wandeling die je achter een waterval leidde. Had nog aan een ranger gevraagd waar die was en die vertelde hem dat. Geen paniek daar dus.
Rob had wel waterstroompjes gezien die groter waren geworden. Dat gaat in de bergen altijd vrij snel bij regen.
Eind goed al goed dus.

• 04 Augustus 2016 - 22:11

Lies:

Hopelijk gaat het Sophie iets beter na deze relax dag.