Op weg naar Bryce canyon - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van Ineke Mol - WaarBenJij.nu Op weg naar Bryce canyon - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van Ineke Mol - WaarBenJij.nu

Op weg naar Bryce canyon

Door: Ineke

Blijf op de hoogte en volg Ineke

01 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Bryce Canyon City

We gaan weer verder. We verlaten het mooie (althans de omgeving) Moab en rijden verder naar Bryce Canyon. Het is een reis van 485 km.
Deze nacht heeft Sophie (en wij ook) weinig geslapen. Sophie is enorm verkouden en buldert 's nachts behoorlijk.
We vertekken rond kwart over 10 en al snel rijden we op de snelweg waar we nu zelfs 80 mijl per uur mogen rijden (ongeveer 130 km). Zo hard hebben we de hele vakantie nog niet gemogen. Het is dan ook een lange , lange rechte weg. Wel mooi afwisselend landschap maar dit keer schiet het wel goed op. 100 mijl voor het einde gaan we de snelweg af en rijden weer binnendoor, 60 mijl max snelheid. Door eel af en toe een nietszeggend plaatsje.
Om half twee stoppen we en eten een broodje bij subway. Niet veel later rijden we langs mooie rode canyons en weer prachtig gebied. Half drie zijn we bij ons hotel, Ruby's Inn, vlak bij de ingang van Bryce.
We laden de koffers uit en een half uur later wordt het donker en begint het enorm te regenen. We hadden het park nog in willen gaan maar daar zien we nu vanaf. Rond half 7 is het weer droog en gaan Sophie, Lieke en Rob naar het fitness centrum. Er hangt heel veel bewolking en ze voorspellen nog onweer dus de zonsondergang zit er niet in vandaag. Ik ga het dagboek bijwerken. Lekker rustig.
Rond 8 uur komen ze terug en niet veel later begint het heel erg te onweren. Donder, bliksem en alles.
De volgende dag hoorden we dat een plaatsje dat wat lager ligt een enorme overstroming had gehad. Dat is hier overigens dagelijkse kost op tv.
Verder niets meer gedaan dus.