Van Grand Canyon naar Page - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Ineke Mol - WaarBenJij.nu Van Grand Canyon naar Page - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Ineke Mol - WaarBenJij.nu

Van Grand Canyon naar Page

Door: Ineke

Blijf op de hoogte en volg Ineke

28 Juli 2016 | Verenigde Staten, Page

Vandaag rijden we weer verder. Vandaag hoeven we maar 225 km.
We ontbijten weer op de kamer en pakken alle koffers weer in. Lijkt wel of de koffers steeds kleiner worden, hoe zou het komen. Steeds rommeliger zeker.
Alle flesjes water weer gevuld en ijs in de koelbox om het wat koel te houden. We vertrekken om 10 uur en rijden eerst door de Grand Canyon. Nu langs de oostkant en daar waren we nog niet geweest. Op diverse plaatsen gestopt om van het fenomenale uitzicht te genieten. Het laatste punt, Navajopoint is het hoogste punt. Daar heb je een enorm weids uitzicht over de Grand Canyon en zie je helemaal beneden de Colorado rivier meanderen. Echt geweldig mooi.
Met dit uitzicht nemen we afscheid van de Grand Canyon en rijden we verder naar Page, onze volgende stop.
Vlak voor Page hebben we nog een stop omdat daar een prachtig uitzicht is op de Colorado rivier genaamd "Horesehoe bend".we stappen uit de auto en voelen dan de enorme hitte. In de auto heb je daar echt geen weet van. Het is meer dan 43 graden en prettig uitgekiend, het warmst van de dag.
Er staan borden dat je per persoon een fles water mee moet nemen en geen slippers of sandalen aan moet hebben.
We moeten een heuvel op maar daar zien we een overkapping waar je onder kunt. Lijkt dus niet zo ver. Daar aangekomen zien we dat we er nog (lang) niet zijn. Er staat een ranger alle aangekomen mensen met een waternevel te verkoelen.
We smeren ons eens goed in en gaan op pad. Het is nu heuvelafwaarts richting het uitkijkpunt. En warm, onvoorstelbaar warm. Daar aangekomen is het inderdaad een prachtig uitzicht. Sophie voelt zich niet lekker dus gaat ze bijna direct terug. Wij maken wat foto's maar ook Lieke en ik vinden het toch te warm. Rob staat wat verder en we roepen dat we teruglopen.
Nu moet er dus in die hitte geklommen worden, want we moeten die heuvel weer op. Het is echt bijna niet te doen zo heet. Ik heb mijn tevasandalen aan en de zool laat los, van de hitte. Loopt dus extra lastig. Boven onder de overkapping aangekomen gauw gaan zitten, drinken en afkoelen. Sophie zit er ook al. De ranger komt weer met water en dat is echt hard nodig. Je hoofd is heel erg warm na dit "loopje".
Als Rob ook terug is lopen we weer verder naar de auto. Nog een kleine 4 km en dan zijn we bij het hotel. We komen rond 2 uur aan.
Naar de kamer en Sophie voelt zich nog steeds niet goed. Zij heeft enorme hoofdpijn en waarschijnlijk een lichte zonnesteek. Niet gek na ons tochtje van net. Ze blijft de rest van de dag op de kamer en drinkt veel.
Lieke en ik kleden ons om en gaan lekker bij het zwembad liggen. Er is inmiddels wat bewolking dus niet de hele tijd volle zon, de warmte blijft echter wel. Alsof je onder een föhn ligt.
Lieke raakt aan de praat met een Nederlandse jongen en ik lig lekker te lezen. Een heerlijk rustige middag zo. Rob heeft wat boodschappen gedaan en de watervoorraad weer aangevuld.
's Avonds gaan we in het restaurant van het hotel wat eten en Sophie eet een broodje op de kamer.
Morgen weer een dag.

• 29 Juli 2016 - 20:27

Linette:

Halo Ineke, een hele onderneming, erg dapper. Dit zijn de dingen die je later met veel humor kunt blijven vertellen, maar je moet er wel wat voor overhebben. Beterschap voor Sophie. Tot schrijfs en ook groetjes van Robert.

• 29 Juli 2016 - 22:26

Opa Mol:

Opa vergeet je je niet in te smeren met zonnebrandolie. Opa veel drinken. Ja,ja,
    Pas dat toe op jullie zelf. Al die hitte. Rustigjesaan en Sophie gauw weer de "oude".
    Als het TE warm is, laat de boel de boel en doe niet te veel. Was het een leuke jongen, Lieke.
    Gisteren en vandaag/vrijdag weer gefietst en geen hinder van mijn knie.
    Hartelijke groeten en denk aan jullie gezondheid. Liefs, Opa.