Yangshuo - Reisverslag uit Yangshuo, China van Ineke Mol - WaarBenJij.nu Yangshuo - Reisverslag uit Yangshuo, China van Ineke Mol - WaarBenJij.nu

Yangshuo

Blijf op de hoogte en volg Ineke

23 Juli 2013 | China, Yangshuo

Maandag was een lange reisdag.
Om negen uur vertrokken met de bus. Ruim 5 uur durende tocht. Toen waren we in Kunming op het vliegveld. Wachten natuurlijk,
Om kwart voor 6 vlogen we en om kwart over 7 waren we in Guillin.
Daarna nog met de bus waar we om 9 uur in de avond aankwamen.
Weer een hotel met zwembad. En het bad was nog open en het was heel erg warm dus lekker zwemmen. Tot elf uur....

Vanmorgen rustig ontbeten en daarna het stadje gaan verkennen.
Weer veel (souvenier)winkeltjes. Wat rondgelopen.
Thijs onze reisleider heeft hier een aantal maanden gewoond en gewerkt en kent het hier goed.
We hebben met de voeten in een bak knabbelvisjes gezetten. Heerlijk ontspannend.
Het is hier heel erg warm. Dat is ook weer even wennen.
In de middag zijn we naar een theeplantage gereden in de bergen.
De omgeving is hier adembenemend mooi. Prachtige bergen net als in Vietnam en dus heel anders dan wij hier kennen.
De kinderen hebben thee mogen plukken en daarna hebben we een theeceremonie gehad. Dan smaakt thee heel anders dan dat wij het kennen.
Daarna via een aantal prachtige uitzichten terug gereden naar ons stadje.
Samen weer heerlijk gegeten voor slechts 220 Yuan met 13 peraonen dat is samen nog geen 25 euro !
Daarna nog met z'n allen naar een karaokebar geweest en lekker gezongen.
Om tien uur terug naar het hotel en Sophie en Lieke zijn nog even gaan zwemmen.
Dat was het tot nu toe. Welterusten.
Foto's volgen nog.

• 23 Juli 2013 - 17:38

Robert En Linette:

Hallo vakantiegangers, jullie hebben weer heel wat ervaringen opgedaan. Hier is het bloedheet, zo'n 30 graden elke dag. De kermis is in volle gang. Overal staan waterbakken en zijn de slangen aangesloten. Overdag zie je weinig mensen op straat. Goede reis verder.

• 24 Juli 2013 - 01:20

Doran:

Geniet van de laatste dagen, hier is het afzien...