Erhai meer bij Dali - Reisverslag uit Dali, China van Ineke Mol - WaarBenJij.nu Erhai meer bij Dali - Reisverslag uit Dali, China van Ineke Mol - WaarBenJij.nu

Erhai meer bij Dali

Blijf op de hoogte en volg Ineke

21 Juli 2013 | China, Dali

Gisteren was een erg vermoeiende dag en hebben we super veel gezien.
Vandaag gaan we het meer op met een niet al te grote boot. We wilden er naar tow fietsen maar de voorspelling is niet helemaal super, dus we gaan met de boot.
Leuke tocht over een supergroot meer. Voor we wegvaren komen we natuurlijk nog langs allerlei winkeltjes. Allerlei gedroogd fruit(tomaatjes, kiwi, banaan, mango) en noten (pecan, pistache en amandelen) gekocht. Heerlijk.
Met de boor varen we naar de overkant van het meer. Daar lugt een tempel en daar gaan we bovenop picknicken.
Prachtig uitzicht en met yoghurt, brood, noten en fruit een heerlijke picknick.
Goed dat we hier naartoe gevaren zijn. In Dali is het slecht weer, we zien dat het er regent en wij zitten in de zon.
Niet op gerekend en dus heeft niemand gesmeerd.
Niet verstandig op ruim 2000meter hoogte.
Met rode gezichten komen we allemaal weer thuis.
Middag wat rustig aan.
Om 4 uur hebben we weer afgesproken.
Anke is vandaag jarig en wordt 14 jaar.
Vanmorgen hebben we haar in het restaurant al toegezongen en vanmiddag om 4 uur kunnen we de taart opgalen.
We gaan naar een terras is het stadje (hebben we gereserveerd) en daar eten we de prachtige taart lekker op.
We hebben auperveel bekijks. Iedereen maakt van ons en de mooie taart een foto.
's avonds gaan we ook weer allemaal samen uit eten. anke heeft gekozen wat ze wil eten en dat is een keer geen Chinees maar europees eten. Was ook lekker.
Daarna nog lekker op het terras gezeten met twee gezinnen.
Veel plezier en bekijks gehad.
Sophie en Lieke staan op veel foto's en zijn uitgenodigd op faceboek en instabram om een en ander te delen. Op een moment stonden er wel 13 jongelui rond hun. Wij hebben dat mooi gefilmd. Leuk..