Xi' an - gefietst over de stadsmuur - Reisverslag uit Chengdu, China van Ineke Mol - WaarBenJij.nu Xi' an - gefietst over de stadsmuur - Reisverslag uit Chengdu, China van Ineke Mol - WaarBenJij.nu

Xi' an - gefietst over de stadsmuur

Blijf op de hoogte en volg Ineke

13 Juli 2013 | China, Chengdu

Vandaag hebben we een fietstocht gemaakt over de stadsmuur die om Xi' an ligt. De muur is 13 km lang en ongeveer 15 meter breed. Samen met een ander gezin hebben we over de muur gefietst. Allemaal een miuntainbike en fietsen maar. Zo hadden we een mooi uitzicht over de stad en konden we rustig fietsen.
De stad zelf is enorm hectisch. Alles rijdt en fietst en loopt door elkaar heen. Tegen het verkeer in, door rood het maakt allemaal niets uit. Oh ja over de stoep kan ook gewoon....
's middags door een moslimwijk gewandeld en daar lekker dumplins gegeten. Natuurlijk weer de nodige souveniers gekocht. Voor alle vriendinnen is al een cadeautje aanwezig.
Op tijd terug naar het hotel. Sophie en Lieke zijn nog even gaan zwemmen en wij nog even boodschappen gedaan. We gaan weer verder met de trein. Nu een tocht van 14 uur, dus eten en drinken inslaan voor onderweg.
De trein vertrok om kwart voor 8 en we hadden weer een eigen slaapcoupe. Is prima geregeld en slaapt best goed hoor. Nog wat spelletjes gedaan en gelezen (ook met de andere 2 gezinnen). Heel gezellig.
Daarna lekker geslapen.

• 14 Juli 2013 - 23:14

Oma En Opa:

Indrukwekkende reis ! We genieten mee, maar ....niet te veel tijd spenderen aan je reisverslag.
    Kost energie en tijd. Gelukkig genieten jullie ontzettend ! Houden zo. Hier alles prima. Echt.
    Liefs en goede reis verder.

• 15 Juli 2013 - 20:52

Els:

Heb je ook al souvenirs gekocht voor je zussen?? :)