Beijing en zo - Reisverslag uit Baizhifang, China van Ineke Mol - WaarBenJij.nu Beijing en zo - Reisverslag uit Baizhifang, China van Ineke Mol - WaarBenJij.nu

Beijing en zo

Blijf op de hoogte en volg Ineke

01 Januari 1970 | China, Baizhifang

Vandaag weer op tijd opgestaan. Wat dat betreft is het een zware vakantie.
We gaan vandaag met de metro naar het zomerpaleis. Een groot park met paleizen van voormalige keizers en grote tempels.
Een enorme belevenis tussen al die Chinezen die daar ook rondlopen. Overigens waren we zelf nogal eens de attractie. Er werden, vooral stiekem, heel vaak foto's van ons gemaakt. Soms durfde iemand aan Sophie of Lieke te vragen of ze met hun op de foto mochten. Natuurlijk vonden ze dat goed. Als anderen dat zagen kwamen er meteen andere gezinnen die dat ook wel wilden. Wij filmden dat schouwspel dan weer.
Het was een mooie dag die wat nat begon. Gauw voor bijna niets drie paraplu's gekocht. Dat was een prima investering want het heeft niet meer geregend.
Tussen de middag ergens in het park noodles gekocht en net als de Chinezen daar opgegeten. Dit vonden zij erg bijzonder want we zijn door veel mensen gefotografeerd.
's avonds met de andere gezinnen pekingeend gegeten. Een enorme belevenis. Er was een kindertafel en een volwassenentafel ieder met 7 personen. De eend wordt bij je tafel helemaal in stukjes gesneden. Op tafel komen bakjes met filodeeg, pruimensaus en bakjes met juliennereepjes ui en komkommer. Aan de kinderen werd voorgedaan hoe je het moest eten. Op het filodeeg leg je wat plakjes eend, gedoopt in de saus en wat juliennereepjes. Daarna vouw je het deeg dicht en kun je het opeten. Lieke wilde het wel proberen.
We werden allemaal goed voorzien maar de bediening vond met name de kindertafel leuk. Zij werden goed in de watten gelegd. Als ze zagen dat er een iets minder at kwamen ze meteen wat anders aanbieden. Leuk om te zien.
Wij vonden het in ieder geval smikkelen.
Na het eten zijn we naar een acrobatenshow geweest.
Het was wat je er van kon verwachten, spectaculair.
Na de show vermoeid naar huis. Lekker slapen.

• 10 Juli 2013 - 20:05

Doran:

klinkt goed en ziet er goed uit :-)
    geniet maar lekker, groetjes voor iedereen

• 10 Juli 2013 - 23:24

Oma En Opa Mol:

Volgen met grote belangstelling jullie belevenissen. Waarom zat iedereen met open mond te kijken, toen
    jullie binnen kwamen? Jullie genieten wel ! Fijn zo. Hier alles wel aan boord. Bijna dagelijks bezoek bij Oma,
    buren, vrienden, familie (nog van Oma's verjaardag). Heel gezellig. S. en L. worden toch niet verliefd op een lief Chineesje !? Goede reis en geniet van iedere (vermoeiende) dag.