We zijn in China..... - Reisverslag uit Baizhifang, China van Ineke Mol - WaarBenJij.nu We zijn in China..... - Reisverslag uit Baizhifang, China van Ineke Mol - WaarBenJij.nu

We zijn in China.....

Blijf op de hoogte en volg Ineke

07 Juli 2013 | China, Baizhifang

Kwart over 7 kwamen we aan in het hotel. Al kennis gemaakt met 1 ander gezin en de reisleider. Iets na 9 uur kregen we een kamer zodat we even wat konden rusten. We hadden om 12 uur afgesproken om met de hele groep te gaan lunchen.
Eerst even lekker 2 uur geslapen. Om 12 uur in een echt Chinees restaurant tegenover het hotel gaan lunchen. Toen we binnenkwamen zat iedereen met open mond naar ons te kijken.
We zaten aan een grote ronde tafel met in het midden een draaischijf waarop allemaal lekkere gerechten kwamen. Je nam er wat vanaf en daarna draaide je door voor een volgend gerecht.
Dat is het voordeel van een grote groep want dan heb je veel verschillende gererchten. Natuurlijk allemaal met stokjes gegeten en dat ging best goed. Voor iedereen was er iets lekkers bij.

Na de lunch vertrokken we naar de hemelse tempel voor een eerste kennismaking met Beijing. Het was er heel erg mooi. Voor ons, die de warmte nog niet gewend waren , was het erg warm. In het hotel was het koud geweest en omdat we nog moe en onervaren waren hebben we toen de verkeerde kleding keuze gemaakt. Lieke had haar spijkerbroek aangehouden en dat was veel te warm. Tel daar de vermoeidheid van een nacht overslaan bij op.
Na het bezoek aan de tempel samen wat gedronken in een koele gelegenheid. Twee kinderen vielen spontaan in slaap boven tafel.
Hierna zijn we met de metro naar het plein van de hemelse vrede gegaan. Eerste kennismaking met de metro en dat is goed bevallen. Zelfde systeem als in andere landen en grote ruime stations. De borden waren zelfs tweetalig en dus voor ons (niet altijd) te lezen.
's Avonds hebben we nog samen met een ander gezin en de reisleider ergens gegeten. Op tafel werd er een barbeque gezet en daarop werden diverse gerechten klaargemaakt. Erg lekker.
Daarna zwaar vermoeid naar huis en naar bed.
De eerste heeeeele lange dag zit er op en smaakt zeker naar meer.

• 10 Juli 2013 - 22:03

Cees Adriaansen:

Heel veel plezier op vakantie.
    In ieder geval een leuk begin