wat we nu hebben mee gemaakt... - Reisverslag uit Le Mesnil-Amelot, Frankrijk van Ineke Mol - WaarBenJij.nu wat we nu hebben mee gemaakt... - Reisverslag uit Le Mesnil-Amelot, Frankrijk van Ineke Mol - WaarBenJij.nu

wat we nu hebben mee gemaakt...

Blijf op de hoogte en volg Ineke

06 Juli 2013 | Frankrijk, Le Mesnil-Amelot

Vanmorgen om 3 uur (!) ging de wekker. Aangekleed en koffers meegenomen. Om half 4 zouden we opgehaald worden voor transfer naar Schiphol. Daar kwamen we keurig op tijd aan (kwart voor 4). De balie voor onze vlucht ging echter pas open om half 5. Wachten dus. Kndertussen al de electronische incheck gedaan, wat helaas niet lukte. Toen de koffers nog gewogen. De zwaarste koffer was nog geen 15 kilo dus ver onder het maximale gewicht van 23 kilo.
Half 5 gingen de balies open. Iedereen moest nog digitaal inchecken dus wij konden als eersten door.
Daar ging het mis.
Mijn ticket stond op naam van Ineke en zo heet in niet in mijn paspoort. Ticket van Rob stond ook op zijn roepnaam, maar dat leek nog iets op Robertus. Maar Ineke en catharina daar kunnen die Chinezen niet mee uit de voeten.
We konden dus niet inchecken en moesten wachten tot om half 6 de KLM-ticketoffice openging.

Gelukkig waren we de eersten en hadden dus nummer 1. Vlak na ons liep het al snel vol en het was nog niets eens open.
Het omboeken zou een half uur duren en dan hadden we nog 10 minuten om terug te lopen, in de rij te gaan staan en de koffers in te checken. Dat moest uiterlijk om 6.10 uur anders gingen de koffers niet mee.
Half 6 kwamen de dames van de KLM aan maar moesten denk ik nog even de dag doorspreken. Ach, wachten duurt altijd te lang.
Om een kort verhaal lang te maken. Het is gelukt. Rob en in hebben een nieuw ticket. Alleen mijn boardingpass voor Parijs kwam er niet uit dus dat moest ik in Parijs weer even regelen. Ach dan hebben we toch tijd genoeg.
Toen snel terug, in de rij voor de koffers en 6.09 gingen onze koffers door.
pfffffff. Dat ei was gelegd.
Daarna snel naar de gate want het vliegtuig stond al te ronken. Niks taxfree-shops (scheelt een hoop geld) en direct door. We konden meteen door en jn het vliegtuig.
Eindelijk relaxen en genieten dat we op vakantie gaan.

Nu zitten we in parijs, ik heb nu ook mijn boardingpass en nu moeten we nog wachten tot 13.45 uur onze volgende vlucht vertrekt.

Wordt vervolgd.......

• 06 Juli 2013 - 12:40

Linette:

Als je ver op vakantie gaat, kun je wel eens wat meemaken. Voor jullie een fluitje met zo'n start. Een hele fijne vakantie, maak het niet te gek, je kunt natuurlijk ook overdrijven!
    Groetjes Robert en Linette

• 06 Juli 2013 - 12:51

Doran:

Ach ja, je moet er iets voor over hebben....
    Hopelijk nu zonder al te veel strubelingen verder...
    Succes!